Nov 22, 2008

PHP, MySQL i latinična slova

Po već ko zna koji put mi se dešava da mi se ne vide naša (latinična slova, sa kukicama) kada prikazujem neke podatke i MySQL baze pomoću PHP skripte, pa reših da to ovde zapišem kako bi mi ostalo za sva vremena :)


Ono što je najpre bitno uraditi jeste proveriti da li je MySQL baza podešena kako treba. Ono što je relevantno jeste da se postavi encoding na utf8, a collation na utf8_bin, kako za svaku tabelu, tako i za svaki zapis tipa VARCHAR itd... Dalje je potrebno postaviti utf8 encoding u okviru vaše HTML/PHP strane i to je najlakše uraditi dodavanjem sledećih linija u kod vaše stranice (spojite pocetak zagrade i reč meta, ja sam ih morao razdvojiti kako ga blogger ne bi skapirao kao tag):

< equiv="Content-Language" content="sr">
< equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

I poslednje, ali ne i najmanje važno jeste da se nakon konekcije na bazu, a pre bilo kojeg upita pošalje sledeći upit bazi:

SET NAMES 'utf8'


i to je to... sada bi sve moralo biti u redu...

No comments: