May 12, 2008

Back to Slack!

.
.
Drugog jula Pat je objavio novu verziju Slackware Linuxa koja nosi oznaku 12.1!




Po samoj oznaci se ne naslućuje da ima nekih preterano velikih unapređenja u odnosu na prethodnu verziju, međutim Pat smatra upravo to, i tvrdi da je ovo apgrejd koji svaki korisnik Slacka treba instalirati. Jedna od bitnijih stvari jeste činjenica da je ukinuta podrška za 2.4 kernel, što znači da tim koji stoji iza Slackware Linuxa konačno smatra da je ova verzija kernela postala dovoljno stabilna.

Kako sam ja imao instaliran PCLinuxOS na svom računaru bilo je potrebno da se pregazi ta instalacija. Ovo mi nije teško palo jer mi je PCLinuxOS malo dosadio, a to nije zato što je loša distribucija, već zato što je u njemu, za moj ukus, sve previše point and click. Moram reći da je PCLinuxOS jedna jako dobra distibucija, veoma user friendly, veoma stabilna i brza. Kada bi nekom početniku preporučivao distribuciju ona bi bila na prvom mestu...

Ali, vratimo se Slacku :)
Nakon instalacije primetio sam par stvari. Posle prvog starta pojavio se Slackware boot screen... to je naravno samo lilo sa slikom, ali ovo je lepa promena jer smo svi već navi(u)kli na onaj tekstualni lilo... Ko zna možda će neko uskoro da napravi i bootplash umesto onog tekstualnog ispisa pri startovanju. Evo boot screena...


Inače ovaj boot screen neobično dobro izgleda iako je veoma jednostavan.. samo kada bi ono vreme koje odbrojava bilo malo lepše, ili barem malo sitnije.
Nakon toga sam primetio i to da konačno radi autodetekcija usb flasheva i cd-ova, kao i skrol na mišu. Naročito bih istakao svoje oduševljenje zbog toga što radi skrol na mišu jer sam mislio da to nikada neće raditi out-of-the-box u ovoj distribuciji :)

Nakon što sam podesio sistem onako kako mi odgovara (za šta mi je trebalo celo popodne, za razliku od PCLosa kod kojeg mi je trebalo oko sat vremena), sada je sve na svojem mestu.. Lepo je ponovo biti korisnik Slackware linuxa i svakodnevno se boriti sa nevoljama koje on može zadati (a ovo je meni jedini razlog što sam mu se vratio, iako možda zvuči malo sadistički)

Evo jednog skrinšota mog trenutnog desktopa..

.
.

No comments: