May 6, 2008

Promena adrese bloga

.
.
Nakon što sam registrovao besplatan .rs domen poželeo sam da i ovaj blog prebacim tamo. Sve je ovo moguće relativno brzo uraditi, međutim ovo je meni prvi put da radim tako nešto pa mi je trebalo dobrih petnaestak minuta.

Ono što je bilo potrebno da uradim jeste dodam jedan CNAME zapis koji će omogućiti da ta stranica bude dostupna na netu. Ovo se radi na sajtu hosting provajdera pa sam se uputio tamo. U control panelu sam u odeljku DNS Management primetio opciju CNAME records i pretpostavio da je to upravo opcija koju sam tražio.





Tamo sam morao da unesem adresu na kojoj želim da mi se blog nalazi, kao i adresu na koju ovaj DNS zapis pokazuje. Za novu adresu bloga sam izabrao blog.dusan.iz.rs, a kao adresu na koju pokazuje ovaj zapis sam stavio ghs.google.com. Ovu adresu sam saznao na sajtu Bloggera i to je adresa koja se u svakom slučaju zapisuje.




Nakon ovoga sam morao da sačekam celu noć dok su se osvežili glavni DNS serveri, ali mi nije palo teško jer sam i tako morao nešto da učim :).
Posle celonoćnog učenja sam se zaputio na sajt Bloggera i dodavao novi domen u sekciji Settings -> Publishing. Napomenuću da sam i štiklirao da mi preusmerava zahteve sa www.blog.dusan.iz.rs zbog toga što veliki broj ljudi još uvek misli da je prefiks www obavezan.




Sada je mom blogu moguće pristupiti sa adrese blog.dusan.iz.rs, međutim i dalje se vrši preusmeravanje sa blejach.blogspot.com jeeeeej ;)
. .

1 comment:

Unknown said...

meni nece da radi onaj freedns.ad........ !!! POMOC