Jun 10, 2008

KDE 4.0 i PCLOS

.
.
Danas sam konačno instalirao KDE 4 na PCLinuxOS-u. Znao sam da je još uvek daleko od savršenog ali sam ipak rešio da ga probam. Iako su mi svi govorili da je krajnje nestabilan i da mogu imati problema pri instalaciji, ona je prosla bez ikakvih problema. Sve što je bilo protrebno uraditi jeste štikliranje kde4 paketa u Synapticu (pre ovoga je potrebno u repozitoriju dodati kde4) i downloadovanje nekih 200 i kusur megabajta.
Prvi utisci nakon startovanja su veoma pozitivni... KDE 4 izgleda jednom rečju prelepo.


Ono što je zanimljivo jeste to da sada više nema standardnih ikonica na desktopu, već se ikona tretira kao i bilo koji widget. Ukoliko se pređe mišem preko nekog widgeta pojaviće će se providni ram oko njega na kojem će jednim klikom biti omogućeno da se widget izbrise, pogledaju njegove osobine i da mu se promeni veličina. Ovo sa menjanjem veličine mi se veoma dopalo jer je moguće povećati određenu ikonu toliko da recimo celo njeno ima bude (ili ne bude) vidljivo. Pritom se, kada se widget poveća, ne gubi kvalitet kojim je on prikazan.
Sve widgeti veoma lepo izgledaju zahvaljujući poluprovidnom okviru koji ih okružuje.


Kao što je i bilo očekivano, Kwin je veoma poboljšan i moguće je dodati razne efekte koji su veoma slični onima koje nudi compiz-fusion. Ispod se može videti jedan skrinšot sa nekim od opcija koje postoje.


Kao što je već poznato, podrazumevani fajl menadžer je Dolphin. Iako je on veoma lepo urađen meni on ne odgovara jer nema jednu jako bitnu opciju koju ima konqueror. U pitanju je naravno integrisani terminal (konzola). Na moje veliko razočarenje, ja nisam uspeo da pokrenem konzolu lepo u konqueroru iz nepoznatog razloga. Iako se pojavi crni prozorčić, nikakva slova se ne vide, tako da ista nije upotrebljiva.

Taskbar je jedna od stvari na koje nije obraćano mnogo pažnje. Ne postoje nikakve opcije za njegovo podešavanje i sve što je moguće uraditi jeste dodavati na njega widgete. Zanimljivo je to da, kada se neki widget doda na taskbar, nije moguće njegovo pomeranje, već je potrebno spustiti ga na mesto po želji na kojem će ostati zaključan. Pored ovoga jedna velika mana jeste nepostojanje quick launch-a. Ono što malo popravlja situaciju je to što je omogućeno stavljanje shortcuta na taskbar (iz start menija), međutim ja nisam uspeo da ove shortcute stavim sa leve strane taskabara kao što bi mi se inače nalazili, jer se oni po defaultu stavljaju desno (a kao što sam gore napisao, nemoguće je pomerati widget nakon što se on stavi na taskbar). Stavke u task menadžeru takođe nisu najbolje urađene jer mi se deo teksta nalazi u trećem redu koji se ne vidi u potpunosti.
Ukoliko vam se ovo što ste pročitali iznad čini kao jako loše, sačekajte da pročitate šta ću sledeće napisati. Naime, ne postoji widget Show Desktop!!! Ovo je meni jako jako potrebno i jako mi je teško da se naviknem na rad bez njega. Iako postoji opcija da se pritisne ctrl+F12 koja u prvi plan izbacuje sve widgete koje imate na desktopu (pa ovo izgleda skoro kao da ste kliknuli show desktop, vidi sliku ispod) ona nije praktična koliko i show dekstop dugme jer mi je mnogo lakše da kliknem nego da pritisnem kombinaciju dva dugmeta.


Moram da pohvalim kalendar koji se pojavljuje nakon klika na časovnik jer je veoma veoma lep.
Što se tiče aplikacija, pokrenuo sam Firefox2 (firefox3 nije hteo da se pokrene), Amarok, Pidgin (s tim da mi se ikona u treju ne prikazuje kako treba), Yakuake (koji ne može biti transparentan, a i animacija ne igleda lepo i tečno kao u KDE 3). Ono što me je iznenadilo jeste da mi Flash i Dreamveawer koje sam emulirao wineom takođe rade.

Zaključak bi bio da je ovo jedan ogroman korak napred, međutim tačno se vidi da je ovo 4.0 verzija i da treba još dosta raditi na njoj. Pretpostavljam da su najbitnije stvari ispravljene do sada (jer je trenutno aktuelna verzija 4.05, međutim u repozitorijumima PCLOS-a još nema prekompajlirane te verzije), a da će do početka jula, kada se očekuje 4.1 verzija, sve ove greške biti u najvećoj meri ispravljene. Ono što je potrebno uraditi jeste i dodati gomile podešavanja koje postoje u verziji 3 ako je ovde još nisu implementirane...
.
.

No comments: