Mar 22, 2008

PCLinuxOS

.
.
Nakon što sam o ovoj distribuciji pročitao samo reči hvale rešio sam da je isprobam... Najpre sam nabavio livecd i pokušao da instaliram, međutim sa njim nisam imao puno sreće jer nikako nije prepoznavao moj hard disk... Posle par neuspelih pokušaja sam batalio i potražio alternativni način.
Posle malo istraživanja saznao sam za MiniMe verziju koju u suštini predstavlja osiromašenu verziju. Međutim, kako mi internet konekcija nije bila problem, i kako sam oduvek više voleo da imam samo potrebne programe instalirane, shvatio sam da je ovo ono što bi meni najviše i odgovaralo..

Pošto sam izgubio poverenje u livecd verzije skinuo sam unetbootin koji će mi pomoći pri instalaciji. Skinuo sam verziju za Windows jer sam ga imao instaliranog i pokrenuo ga. On je sa interneta povukao MiniMe (300 i kusur megabajta)i pokrenuo instalaciju... Ono što on uradi jeste dodavanja nove opcije u boot meni (koja će se odatle skolniti kada sledeći put pokrenete Windows) i kopiranje miniMe na vaš disk. Posle ovoga je potrebno restartovati komp i izabrati novu boot opciju.. Nakon ovoga kliknite na install to disk ikonu koje je na vašem desktopu i sačekajte da se instalira...

Ono što ćete posle ovoga dobiti jeste potpuno funkcionalna distribucija koja u sebi ima samo najosnovnije programe. Ovo nije problem jer ovaj distro koristi Synaptic (koji ustvari koristi apt-get) kojim ćete samo izabrati željene programe sa liste i sačekati da se downloaduju i instaliraju.

Prvi utisci su bili više nego pozitivni, pre svega zato što mi je sav hardver uredno prepoznat. Ovo mi je donelo veliko olaksanje jer sam očekivao probleme koji su mi se javljali na ostalim distribucijama nakon instalacije. Sve što je bilo potrebno jeste da pokrenem internet konekciju i otpočnem instalaciju softvera koji mi je potreban.


Postoji mogućnost da će ovaj distro da uspe u onome u čemu svi ostali nisu, a to je da zameni Slackware koji sam koristio, i sa kojim jedino nikada nikakvih problema nisam imao. Vreme će pokazati mane i prednosti ovog operativnog sistema, ali čini mi se da je njegova instalacija pun pogodak i svima ga preporučujem.
.
.

No comments: