Apr 4, 2008

Lirc i PCLinuxOS

.
.
Pošto mi je daljinski na Slacku radio out-of-the-box, kada sam instalirao PCLinuxOS javio mi se problem jer je isti morao da se podesi. Najlaksi način da se daljinski potera na Linuxu jeste Lirc (Linux Infrared Remote Control).
Koristeći Synaptic nisam uspeo da instaliram Lirc jer mi je javljao greske pri kompajliranju određenih kernel modula, stoga sam rešio da to uradim na "pravi" (iliti Slackware way, tj kompajliranjem iz izvornog koda) način. Skinuo sam poslednju verziju lirca sa www.lirc.org i napravio sledeće korake:

tar -xzvf lirc-X.X.X.tar.gz -C ~/Desktop/
cd ~/Desktop/
su
./setup.sh

Sada je potrebno izabrati drajver koji će se koristiti, a u mom slučaju je to tvbox (koristim daljinski koji dolazi u Asus tv-Fm sa7134). Priložiću slike kako bi znali šta tačno da uradite.




Posle ovoga u opcijama uključite i X i idite na opciju Save configuration and run Configure.


Na kraju konfigurisanja ispisaće vam se koji je modul kasnije potrebno učitati. U mom slučaju to je lirc_i2c. Zapamtite ovo.
Sada je potrebno još uraditi:

make
make install

To je to. Lirc je instaliran. Ukoliko želite da vam se modul učitava pri svakom startovanju potrebno je staviti ime tog modula na kraj /etc/modules fajla. U mom slučaju to je lirc_i2c a u vašem je to ono što vam je configure ispisao na kraju.
A sada da pokrenemo lirc:

depmod -ae
modprobe lirc_i2c
chmod 666 /dev/lircd
lircd

U gornjim komandama je potebno umesto lirc_i2c staviti modul koji vam je configure na kraju preporučio.
Kako bi prverili da li sve funkcioniše izvršite i sledeću komandu:

irw

...i pritisnite nešto na daljinskom. Ukoliko vidite neki izlaz u konzoli to je to, vaš daljinski radi.

Pošto sam ja u slacku navikao na ovaj default raspored dugmića na daljinskom, ja nisam dalje konfigurisao daljinac. Ukoliko to želite možete pokrenuti program irrecord i to podesiti.
.
.

3 comments:

Stesha said...

Odličan post! Mislim da će koristiti svima nama koji se po prvi put susrećemo sa IR kontrolama i TV kartama na Linux-u...

Dušan Knežević said...

Hvala na podršci :)

Anonymous said...

e super je blog
evo mlatim se malo sa lircom
home-brew i lirc-0.8.1-2pclos2007 paket
funkcioniše sa ugrađenim drajverima
ali tek sad sam primetio
da postoji sistemski servis
/etc/rc.d/init.d/lircd
i odgovarajuća konfiguracija
/etc/sysconfig/lircd
gde mogu da se upišu parametri drajvera
i slično,
http://www.lirc.org/html/table.html