Feb 16, 2008

Counter Strike 1.6 i Wine

.
.
Nedavno me je jedan kolega pozvao da odigramo malo kantera na netu pa sam rešio da ga konačno emuliram u Linuksu. Ubrzo sam shvatio da je wine daleko dogurao sto se emulacije tiče pa sa rešio najpre njega da isprobam.. U daljem tekstu ćete videti šta je potrebno uradiiti kako bi Kanter besprekorno radio na Linuksu.

Ovo što nam je potrebno od programa jeste samo Wine. Njega možete skinuti sa www.winehq.org, a ukoliko koristite Slackware linux (kao što je kod mene slučaj) vi ćete ga već imati instaliranog ukoliko ste pri isntalaciji sistema izabrali opciju Full Installation. Ako ni ovo nije slučaj, najjednostavnije ga je instalirati preko slapt-get sledećom komandom:

slapt-get -i wine

Posle instalacije potrebno ga je malo podesiti:

winecfg

Sada izaberite da vam se za zvuk koristi OSS. To je sve što je potrebno uraditi.

Sada vam je potrebna i sama igrica. Ja nisam imao instalaciju kantera već sam samo narezao od drugara njegov instalacioni folder a zatim ga prekopirao kod mene na disk. Nekada mi je neko rekao da je ovo i najbolja opcija za instalaciju tako da vam preporučujem da najpre instalirate Counter Strike na Windowsu, tamo mi sve patcheve dodate i sve ostalo što vam je potrebno (botovi, mape itd...) i onda samo prekopirate tu instalaciju.
Sve što je sada potrebno uraditi jeste otvoriti konzolu u flderu u kojem vam se nalazi hl.exe i izvršiti sledeću komandu:

wine hl.exe -game cstrike

Ovo je sve što je potreno uraditi da bi igra funkcionisala, mada postoji još par stvari koje sam ja uradio a koje su meni bile potrebne. Ukoliko vam igra sada ne funkcioniše dobro nastavite da čitate tekst dalje...

Prvi problem koji mi se javio jeste to da nisam mogao da igram na internetu. Ovo je prouzrokovano činjenicom da mi port koji se koristi kod kantera (najčešće 27015-27020) tako da sam samo iptables podesio da propusti i opseg portova koji su mi potrebni.
Drugi problem je bio to što koristim TFT monitor koji radi na 60Hz pa mi je bola potrebna neka vrsta vsynca. Ono što je bilo potrebno da uradim jeste da podesim par parametara u samom kanteru kako bih dobio 60fps a ne 100 koliko trenutno dobijam... Komande koje je bilo potrebno da izvršim (konzola se dobija kada u kanteru pritisnete tildu tj ~) da bi ovo popravio su:

cl_updaterate 60
cl_cmdrate 60
fps_max 60


To je to, uživajte u on-line kanteru... ja uglavnom idem na eurolinkov server cija je adresa 87.250.37.114:27060 a adrese ostalih servera možete naći na ovoj adresi.
. .

3 comments:

zokibg said...

Pozz
imam problem:

uradio sam pomenuto i kada startujem hl.exe pojavi se sledece:

FATAL ERROR
W_loadwadfile: couldn`t load gfx.wad

ps. nema potrebe pominjati da sam nov u linuxu.

cs 1.6 said...

Sjajno! :)

Dušan Knežević said...

Drago mi je da sam pomogao :) I da uputstva i dalje funkcionisu.
Pozdrav i hvala na komentaru