Feb 18, 2008

Mirage Image Viewer

.
.
Ukoliko još uvek niste čuli za Miradge evo prilike da se upoznate sa ovim veoma korisnim programom. Iako je ovo samo još jedan iz palete programa za gledanje slika on se ipak izdvaja nekim svojim osobinama. Verovatno se pitate šta to on ima a što nemaju svi, već instalirani, programi u vašem kde okruženju, i zašto sam baš njega rešio da predstavim.

Surfujući danas na netu primetio sam jedan veoma lep avatar. Avatar je bio u .gif formatu i to je naravno bila neka mala animacija. Kada sam kasnije pokušao da je otvorim primetio sam jednu prilično čudnu stvar: nigde ni traga od animacije!
Pokušao sam da je otvorim svim programima koje sam imao na raspolaganju (GQview, KView, Kuickshow itd) međutim ni jedan od njih to nije mogao da uradi. U želji da pronađem program koji to može, naleteh na Miradge i instalirah ga...

Na prvi pogled ovaj program izgleda veoma elegantno i urađen je u minimalističkom maniru. Od opcija za manipulaciju slike podržava resize, crop i saturation, a pored toga ima podršku za fullscreen slideshow. Sadrži jedan tumbnail pane sa strane koji će izlistati sve slike koje se nalaze u trenutnom direktorijumu, i čija se veličina može podešavati po želji.
Kako mi se ovaj program veoma svideo odmah sam podesio da se sve vrste slika otvaraju po defaultu njime.


Više o ovom programu možete naći na ovoj adresi, a pakete za vašu distribuciju možete skinuti odavde. Ono što vam je potrebno da bi ovaj program pravilno funkcionisao je sledeće:

PyGTK >= 2.6.0
GTK >= 2.6.0
Gnome-python ukoliko koristite gnome (ovo je opciono)
GCC
python-dev (koji je na nekim distribucijama potreban pri kompajliranju)


Ukoliko koristite Slackware linux (i KDE) sve što vam je potrebno jeste PyGtk, a sve ostalo ćete već imati instalirano. Samo skinite prekompajlirani paket i instalirajte.
.
.

No comments: