Feb 11, 2008

Slackware 12 i Compiz 0.70

.
.
Kako sve veći broj korisnika želi da isproba Compiz na svom Linuxu reših da napišem kako se to najjednostavnije radi. Svojevremeno sam se pomučio da to uradim, međutim sada je to potpuno druga priča. Ovde ćete naći prekompajlirane pakete za Slack 12 sa kojima se instalacija više nego laka.

Pre svega bih naglasio da ukoliko ste izabrali full instalaciju Slacka vi već posedujete instaliran compiz, ali vam ja preporučujem da ga deinstalirate i instalirate ove pakete jer su stabilniji.

Jedan od najvažnijih koraka jeste instalacija drajvera za vašu grafičku kartu, ukoliko posedujete kartu kompanije NVIDIA imate uputstvo u jednom od mojih prethodnih blogova, a ukoliko koristite ATI moraćete to sami da uradite. Ja u daljom tekstu podrazumevam da ste to uradili i da koristite NVIDIA karticu (jer nisam siguran da li treba još nešto dodati ukoliko je ATI u pitanju).

Najpre je potrebno dodati neke opcije u vaš xorg.conf koje će pomoći da vaš sistem u potpunosti iskoristi mogućnosti Compiza. Slede relevantne sekcije xorg.conf fajla, a linije koje je potrebno dodati su nagrašene drugom bojom:

Section "ServerLayout"
Identifier "Layout0"
Screen 0 "Screen0"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
Option "AIGLX" "true"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
Option "AllowGLXWithComposite" "1"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "NoLogo" "true"
Option "TripleBuffer" "true"
Option "RenderAccel" "True"
EndSection

..sledeći deo dodajte na kraj fajla:

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

Nakon ovoga preporučujem da restartujete X server zbog izmena u Xorg.conf fajlu. To je najlakše uraditi tako što ćete se izlogovati i ponovo ulogovati.

Sada je potrebno skinuti sa interneta pakete koji su vam potrebni za instalaciju. Skinite sve pakete odavde.


Nakon što ste ih sve skinuli sa neta potrebno je da ih instalirate. Pretpostaviću da vam se svi paketi nalaze na Desktopu u folderu compiz.

cd ~/Desktop/compiz
installpkg *


Za pokretanje compiza potrebno je izdati sledeću komandu:

compiz --replace ccp & kde-window-decorator -replace &

...a ukoliko želite da koristite i Emerald (koji je takođe instaliran iako to nisam napomenuo) dovoljno je uraditi sledeće:

emerald --replace

Compiz i Emerald možete podesiti tako što ćete pokrenuti određeni menadžer iz start menija.
Ukoliko imate nekih problema sa compizom uvek možete ugasiti isti i pokrenuti kwin:

kwin --replace
.
.



8 comments:

Stesha said...

Kao prvo, sve pohvale za entuzijazam, jer je malo ljudi sa nasih prostora koji hoce da nauce nekoga necemu.
Elem, da ne smaram; imam jedno pitanje. Da li imas u sekciji "Screen" xorg.conf fajla red:
Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true"
Posto ga ja imam, a u nekim tutorijalima pise da treba da bude u sekciji "Device". Bez obzira na ovu liniju compiz mi radi zadovoljavajuce... Pozz!

Dušan Knežević said...

Nemam tu liniju ni u jednoj od te dve sekcije. Iskreno, nisam još nikada pre ovoga ni čuo za to. Svakako, ukoliko saznam da postoji neka prednost ja ću je dodati i referisati o tome ovde na blogu.
Usput, puno hvala za komentar, ti si prvi čitalac mog bloga :)

Stesha said...

To sam video u tutorijalima za Debian Etch. Doduse, valjda je svejedno koja je distribucija, jer je u pitanju X.Org (u slucaju Debian-a 7.1)...
P.S.- Da li si primetio da, kada pokrenes compiz-fusion od cetiri desktop-a u Desktop pager, dobijes 16. Bio sam na compiz-fusion forumu i nasao da jos nije resen problem...

Dušan Knežević said...

Evo imam 4 desktopa u pageru, ali ne kapiram na kojih 16 mislis. Kada zarotiram kocku u pageru mi uredno zasvetli onaj desktop koji je aktivan...

Stesha said...

Ali, kad se vratis u KDE bez compiz-fusion-a, ostane ti jedan desktop u pager-u?

Dušan Knežević said...

Ne, ostane mi isto 4 desktopa.. Ne znam da li na isti način prelazimo u kwin,,, ja samo ukucam kwin --replace ili preko compiz ikone... pokušao sam na više načina ali ne mogu da izazovem taj bug... možda je popravljen...

Stesha said...

Ja compiz-fusion pokrecem sa Alt+F2 pa otkucam compiz-manager...

Anonymous said...

Uputstvo je super, pokusavao sam vec jedno vrijeme da nateram compiz da proradi na Slack-u, ali izleda da nisam sve ove potrebne pakete bio instalirao.
Uglavnom sad sve radi, tnx.